Remarketing

Remarketing

Remarketing (ook wel retargeting genoemd) is een marketing methode die het mogelijk maakt om op een goedkope manier uw verkoopkansen te vergroten. Bij veel websites converteert nog geen 3% van de bezoekers bij het eerste bezoek. Met andere woorden; slechts 3% van uw websitebezoekers gaat daadwerkelijk over tot aankoop. Remarketing is een tool speciaal ontwikkelt om de overgebleven 97% te blijven herinneren aan uw website d.m.v. het tonen van beeld- en tekstadvertenties.

Hoe werkt remarketing?

Iedere bezoeker van uw website zal een cookie geplaatst krijgen op zijn computer. Deze cookie maakt het mogelijk dat de remarketing provider weet wanneer en welke advertenties te tonen. De advertenties worden alleen vertoond aan mensen die uw website hebben bezocht.

Waarom remarketing?

Remarketing is effectief doordat uw uitgaven alleen gespendeerd zullen worden aan een mensen die bekend zijn met uw merk en al eerder interesse getoond hebben door uw site te bezoeken.
Een studie door Network Advertising Initiative heeft aangetoond dat remarketing advertenties meer dan twee keer de opbrengsten binnenhalen ten opzichte van normale advertenties.

Voordelen van remarketing:

Bezoekers targeten op basis van de pagina’s die zijn bezocht

U bezit een webshop en verkoopt verschillende producten. Remarketing maakt het mogelijk de bezoeker te benaderen met advertenties gericht op het soort product waar hij geïnteresseerd in is.

Bezoekers targeten die producten in de winkelwagen hadden, maar niet hebben afgerekend

Niets is zo vervelend als potentiële klanten die afhaken op het laatste moment van de verkoopfase; de betaling. Wellicht vond de bezoeker de prijs te hoog, liep er een computer vast of gebeurde er iets anders waardoor de bestelling niet werd afgerond. Remarketing maakt het mogelijk om deze mensen advertenties te tonen, zodat zij alsnog uw webshop weer bezoeken en uw producten weer onder de aandacht komen.

Bezoekers targeten die eerder een aankoop hebben gedaan

Als iemand vorig jaar winterkleding heeft gekocht op uw kledingwebshop, is de kans groot dat deze klant in de zomer ook nieuwe kleren nodig heeft. Met remarketing komt u weer onder de aandacht van deze klant en vergroot u uw verkoopkansen.

Meer weten over/of hulp nodig bij remarketing? Neem dan vrijblijvend contact op.

Interesse? Neem contact met ons op

captcha